Sunday, May 16, 2010

Lagi2 kejutan.. Kali ini dr pelajar asrama!


Salam sumer. Malam Jumaat y lalu, ust n Kak Ida conduct prog ceramah kesihatan remaja utk pelajar asrm. ALhamdulilah bjalan lancar. Tp ble ust nak buat rumusan di akhir prog, dok tgh bcakap tetiba jer Cg Azam n Exco2 serbu masuk ke Surau.. dgn di tangan ada 2 biji kek n kotak hadiah lalu bgemalah lagu besday..'Allah selamatkan kamu!' Sumer bmula serentak..takde yg bilang n wat pala pun..ni mmg depa dah rancang awai neyh!




Ust tkezut, tdiam n terpaku.. xsempat habiskn kata2 rumusan td..blank n trs dgr je nyanyian selamat utk ust. Ust hnya mmpu mbalas dgn tepukan terima kaseh!! Ust cuba tgok wajah kasih syg yg penuh ceria pelajar2 asrm..ust cuba lihat sorang demi sorang...n ust pasti akn mengingati kenangan manis & hangat ini spnjg hidup!

Time kasey sumer!!!!!!!!! Mg Allah mengganjari kalian dgn sebaik2 balasan dunia & akhirat.
I lOvE yOu All!

I Love You With All My Heart!
I love you with all my heart
I knew it from the very start

See how much I love you
And how much this is true

Lagi kejutan.. Slepas F1 buat kejutan dgn bday party utk ust di kelas, F2 jugak memahat memori indah buat ust. Wp x pernah meminta n mgimpikan sambutan,ingatan dsb..ulg tahun kelahiran ust taun ni smacam ada kelainan. Mgkin sbb umur dah mula cecah 30 kot!

Masuk je waktu agama n slps mula dgn salam n doa, zaki minta mic n terus jd solo lagu 'Allah selamatkan kamu....' pastu satu kelas nyanyikan doa tuk ust. Wah..meremang bulu roma n bgetar perasaan.. Time kaseh sumer! Doa yg ikhlas n wajah anak didik yg ceria adalah hadiah plg bharga utk besday ust & hari guru kali ini. Alhamdulillah..thank you Allah!

HARI YANG TAK TERDUGA! KEK YANG TAK TERJANGKA!

Salam, sekadar coretan ringkas...

Arini dalam kelas agama F1..baru jer nak start ngaja,pel F1CEM/CEK hadiahkan sbiji kek! Wah..alhamdulilah..time kasih byk2. Err..tp pasai per yer??? Kaget jgk seminit dua. Takkan psl bday..sbnarnya bukan arini..lagi 2 hari! Patut 14 mei nih. Terkejut gak! (takut salah tarik...h jer ni)

Tp ble ditanya..rupanya coz depa dah xde kls ngan ust nik pada jumaat neyh. Ooo..apapun tq byk2! Terharu pun ader..tambah plak dah lamer x smbut bday dgn kek2 nih! ciap ader yg bawa puding laici lg. Sayang jugak hangpa kat ust yer wp slalu gak kena marah, cubit perut psl x hantq kerja, kna denda n kena ligan kes couple dll;) Ust pun wat sumer tu coz sygkan hangpa! he.

Tq..tq..tq.. kenangan ni sbnrnya amat manis bg seorg guru. Sronok jg dgaq nyayian doa 'Allah slmtkn kamu...' td dr anak2 murid ust nih. Ust x mampu nk balas apa2, cuma gugusan doa dipanjatkan moga kalian berjaya dunia akhirat! Amin...

Akhir kalam..Selamat Mengulang kaji dan Menduduki PPT dgn penuh yakin sedikit masa lagi. Semoga berjaya! All the best!!!





Sekadar berkongsi....foto kenangan

Salam,
Alhamdulillah..tanggal 15 april yg lalu merakamkan kenangan yg x mungkin ust lupakan apabila tersenarai sebagai penerima anugerah APC (Anugerah Perkhidmatan Cemerlang). Sesungguhnya anugerah ini bukanlah satu kebanggaan malah amanah utk terus berjuang di persada pendidikan.




Jalan yg dipilh untuk menjadi guru memang penuh liku & ranjau..perjalanannya jg msih panjang. Mudah2an jalan ini walau susah atau senang..akhirnya dpt membawaku ke Syurga idaman...

Terima kasih buat ayah ibu, isteri, adik2..rakan2 & anak didik yg sentiasa menyokong & mendokong sepanjang perjalanan.

1 comments:

zmah said...

Alhamdulillah rezeki,Allah masih panjangkan usia kita.